BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
.dis blog is all ab0ut my *favourate* f0od.
.time to cook! lets g0!.
..

♥ since 4 jan 2010 ♥

web counter

Thursday, January 21, 2010

biskut goreng sardin



BAHAN-BAHAN ( utk 2 orang makan )

* 8 keping - biskut kraker
* 1 tin kecil - ikan sardin (opptional tuna pun ok)

* 2 sd (B) - mixvegetarian (kacang hijau,jagung,carrot)

* 1 biji - telur gred A

* sedikit - garam

* cili sos / mayonis

* sedikit minyak - untuk menggoreng


CARA-CARA : -

1. dalam 1 mangkuk masukkan ikan sardin dan lenyekkan jgn terlalu hancur (ikut selera)


2. masukkan mixvegetarian (kacang hijau, jagung,carrot) gaulkan sebati


3. mangkuk ke-2 pecahkan telur + garam dan kacau (macam nak goreng telur)


4. ambil 1 keping biskut letakkan isi sardin yang telah digaul sebati ditengah2 biskut dan ambil 1 keping lg biskut utk lapisan atas. (mcm buat sandwich juga...)


5. Celupkan sepenunya biskut yg dah siap diletakkan sardin td dlm mangkuk 1 yg ada kacauan telur.


6. mula menggoreng selepas minyak dipanaskan dalam kuali.


7. selepas toskan minyak biskut yang telah digoreng tadi...sedia utk dimakan terutama masih suam2..




HAPPY TRYING!! *_^




lots of lurve from messy..

3 comments:

ohmalaysia.com said...

cambest je... hehe..

♥♥syahadah♥♥ said...

wah...macam best..selalu letak roti..skrg letak kat biskut..interesting la

* mEsSy * said...

>> ohmalaysia.com : mmg besh pown.. try la nnty yer.. agagaga.. :P

>> syahadah : ubah slera.. ngeee.. skali skala besh gak kn.. :D